Revisie Cilinderkop

Voor het reviseren van een cilinderkop komt heel wat kijken, vanzelfsprekend zijn de juiste machines noodzakelijk, maar ook jarenlange ervaring is nodig om een cilinderkop juist te beoordelen op het hoe en waarom de schade is ontstaan.

Veel moderne cilinderkoppen hebben last van scheurvorming, deze scheurvorming is vaak niet met het blote oog te zien, hiervoor hebben wij een speciale machine voor het afpersen van een cilinderkop, zie onze rubriek afpersen.

 
 
 

LPG

Niet iedere motor heeft een cilinderkop die geschikt is voor LPG (autogas). Voor u besluit op LPG te gaan rijden, informeer eerst of deze auto hier geschikt voor is, dit kan u veel leed besparen.

 Auto's die op LPG (autogas) rijden zijn vroeg of laat aan cilinderkop revisie toe. U merkt dit aan het onregelmatig lopen van de motor. Dit wordt veroorzaakt door het inzakken van de klep in de klepzetel, waardoor de klep niet meer goed afsluit en er compressie verlies optreedt. Dit kunnen wij verhelpen door uw cilinderkop LPG geschikt te maken. Na revisie van uw cilinderkop, geschikt voor LPG, kunt u weer jaren vooruit.

 
 

Loodvrij geschikt

Veel klassieke automobielen zijn niet geschikt om te rijden op loodvrije benzine/ Doordat er tegenwoordig alleen nog maar loodvrij wordt getankt zal er vroeg of laat schade aan de cilinderkop kunnen optreden.

Wij kunnen de cilinderkop reviseren, wij maken hem dan tevens geschikt voor loodvrije benzine. Veel klassieke automobielen hebben lang stilgestaan of veel kilometers gereden Hierdoor zijn de klepzetels vaak geroest of ingeslagen waardoor de motor niet meer mooi rond loopt en aan vermogensverlies leidt. Het gevolg is een hoog brandstofverbruik, slecht starten.

Na revisie loopt de motor weer als nieuw.